Podvodné e-maily Slovenská pošta

Milí spotrebitelia.


Dnešný článok bude stručný. Bude sa týkať podvodných e- mailov, ktoré sú mnohým z Vás doručované údajne z adresy Slovenskej pošty, a.s.

Hoc by sa na prvý pohľad zdalo, že odosielateľom je Slovenská pošta, a.s., nie je tomu tak.

 V tomto prípade neznáme osoby žiadajú, aby si pani zmenila adresu zásielky, ktorú jej údajne pošta pre chyby v adrese doručiť nevie.

Z aplikácie pošty - https://eposta.posta.sk/mobilna-aplikacia/  však nevyplýva, že by bola akákoľvek zásielka doručovaná.  

Navyše.

Podacie číslo zásielky v “upozornení” nie je správne a presmeruje Vás na inú adresu.

Pani nereagovala a kontaktovala Slovenskú poštu e-mailom.





Odpoveď Slovenskej pošty, a.s.:

Vážená pani xxxxxxxxxxxxxxxx,

podacie číslo zásielky FR93456789012SK nie je správne. Zároveň si Vás dovolíme informovať , že v aktuálnom období sa stretávame s viacerými podnetmi zákazníkov na zneužitie loga a činnosti Slovenskej pošty, a. s. (ďalej SP), preto apelujeme na opatrnosť a dôkladné preverenie odosielateľa správy. 

Na falošné e-maily upozorňuje SP aj na svojej webovej stránke https://www.posta.sk/informacie/pozor-na-podvody, kde sú uvedené všetky potrebné informácie ako rozlíšiť, že ide o podvodný e-mail. Na stránke sú aj ukážky, ako môžu takéto falošné e-maily vyzerať. Z dôvodu zneužitia loga a dobrého mena, sa SP v danej veci obrátila na orgány činné v trestnom konaní.

 

V prípade, že ste na podvodné e-maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím Vám bola spôsobená škoda, odporúčame Vám obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní.

S pozdravom a prianím príjemného dňa 

Zákaznícke centrum   

SLOVENSKÁ POŠTA, a. s.

Úsek obchodu

Komenského 16, 975 88 Banská Bystrica

tel.: 0850 122 413

e-mail: zakaznickyservis@slposta.sk

www.posta.sk


Upozorňujeme, že:

  • Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze. Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo eshopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky – a to hotovosťou alebo kartou. Adresát zaplatí za zásielku kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe.

  • Slovenská pošta uvádza vo svojich e-mailoch ako trackovacie číslo podacie číslo zásielky, ktoré pozostáva z prefixu (2 písmena), 9 čísel a sufixu (2 písmená na konci, ktoré označujú kód krajiny) Príklad: EB 101809415 SK

  • V prípade, ak adresát dostane mail, odporúčame vždy kontrolovať aj odosielaciu adresu a aby na podozrivé e-maily nereagoval, obzvlášť, ak od neho žiadajú peniaze.

Podrobnosti nájdete na:   https://www.posta.sk/informacie/pozor-na-podvody,

V prípade, že máte otázky k spotrebiteľským témam pošlite nám mail na: pomocspotrebitelomoz@gmail.com. Sledovať nás môžete aj na facebookovej stránke Pomoc spotrebiteľom a na webovej stránke www.pomocspotrebitelom.sk 

Pomoc spotrebiteľom

Jana&Jana